die verplichte zorg ontvangt met een zorgmachtiging of crisismaatregel.
Geen verplichte zorg maar wel ondersteuning nodig? Ga naar:
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent of klachten hebt over de familievertrouwenspersoon. Dit kun je natuurlijk bespreken met jouw familievertrouwenspersoon. Als je er niet samen uitkomt, kun je jouw kritiek of klacht vertellen aan de directeur-bestuurder van de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen. Dit doe je door te bellen naar het landelijk bureau (030-271 23 18) of door te mailen naar info@familievertrouwenspersonen.nl.
Is je klacht daarna niet opgelost? Dan kun je terecht bij de onafhankelijke Klachtencommissie Familievertrouwenspersonen. Hoe dit precies gaat, lees je in de klachtenprocedure.
Neem rechtstreeks contact op met een familievertrouwenspersoon als je een naaste bent van iemand:
die verplichte zorg ontvangt met een zorgmachtiging of crisismaatregel.
voor wie een zorgmachtiging of crisismaatregel in voorbereiding is.
die is opgenomen op een accommodatie waar ook verplichte zorg wordt gegeven.
Ook in situaties die niets met verplichte zorg te maken hebben, kunnen naasten van mensen met ernstige psychische aandoeningen behoefte hebben aan ondersteuning van een familievertrouwenspersoon.
Stichting Familievertrouwenspersonen PLUS ondersteunt naasten van patiënten/cliënten van instellingen, organisaties en gemeentes die een contract met de stichting hebben.
Als je niet zeker weet of je bij ons terechtkunt of bij wie precies, kun je ons telefonisch (10 ct per minuut) een korte vraag stellen. Je kunt ook een e-mail sturen. Een familievertrouwenspersoon neemt dan contact met je op.
Het bureau van de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen is gevestigd in Utrecht. Neem contact op met het bureau als je informatie zoekt over de stichting.
Maliebaan 87
3581 CG Utrecht
Vind vlug de pagina met de informatie die jij zoekt:
© Stichting Familievertrouwenspersonen