Stap 1: Klacht bespreken met de familievertrouwenspersoon
Je kunt met de familievertrouwenspersoon over jouw klacht praten. De familievertrouwenspersoon wil dit altijd. Samen kunnen jullie zoeken naar een oplossing.
Geen verplichte zorg maar wel ondersteuning nodig? Ga naar:
De familievertrouwenspersoon probeert jou zo goed mogelijk te helpen. Toch kun je ontevreden zijn. Als dat zo is, horen we dat graag. Hieronder staat wat je kunt doen met klachten over de familievertrouwenspersoon.
Je kunt met de familievertrouwenspersoon over jouw klacht praten. De familievertrouwenspersoon wil dit altijd. Samen kunnen jullie zoeken naar een oplossing.
Je kunt je klacht ook bespreken met de leidinggevende van de familievertrouwenspersoon. Dit is de directeur-bestuurder van de stichting. Hiervoor kun je contact opnemen met het landelijk bureau: 030-271 23 18.
Als je een formele klacht wil indienen, dan moet dit schriftelijk:
De directeur-bestuurder reageert zo snel mogelijk. Hij nodigt je uit voor een gesprek. Hij bespreekt jouw klacht ook met de familievertrouwenspersoon. De directeur stuurt je daarna zijn schriftelijke reactie. Hij probeert dit binnen zes weken na ontvangst van de klacht te doen.
Komt je er ook met de directeur-bestuurder niet uit, dan kun je je klacht schriftelijk voorleggen aan de klachtencommissie Familievertrouwenspersonen. Klagen bij deze klachtencommissie kost niets. De klachtencommissie is onafhankelijk. De leden van de commissie zijn niet in dienst van de stichting. Stuur een brief naar de klachtencommissie:
Klachtencommissie Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen
t.a.v. mr. L. Brand, ambtelijk secretaris
Postbus 13086
3507 LB Utrecht
Of stuur een e-mail naar: klachtencommissielsfvp@gmail.com.
Lees het reglement van de klachtencommissie. Heb je vragen over deze klachtenprocedure? Neem dan contact met ons op.
Neem rechtstreeks contact op met een familievertrouwenspersoon als je een naaste bent van iemand:
die verplichte zorg ontvangt met een zorgmachtiging of crisismaatregel.
voor wie een zorgmachtiging of crisismaatregel in voorbereiding is.
die is opgenomen op een accommodatie waar ook verplichte zorg wordt gegeven.
Ook in situaties die niets met verplichte zorg te maken hebben, kunnen naasten van mensen met ernstige psychische aandoeningen behoefte hebben aan ondersteuning van een familievertrouwenspersoon.
Stichting Familievertrouwenspersonen PLUS ondersteunt naasten van patiënten/cliënten van instellingen, organisaties en gemeentes die een contract met de stichting hebben.
Als je niet zeker weet of je bij ons terechtkunt of bij wie precies, kun je ons telefonisch (10 ct per minuut) een korte vraag stellen. Je kunt ook een e-mail sturen. Een familievertrouwenspersoon neemt dan contact met je op.
Het bureau van de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen is gevestigd in Utrecht. Neem contact op met het bureau als je informatie zoekt over de stichting.
Maliebaan 87
3581 CG Utrecht
Vind vlug de pagina met de informatie die jij zoekt:
© Stichting Familievertrouwenspersonen